エコプロ
社会インフラテック
気候変動・災害対策Biz

フランチャイズ・ショー

2020年3月4日(水)〜6日(金) 2020/03/03〜06 幕張メッセ
日経メッセ > フランチャイズ・ショー > 出展者ビジネス情報

出展者ビジネス情報

Bari-Uma Ramen

Systematic Ramenshop

このビジネス情報の分類

The business that has committed to research Japan’s best Ramen

https://youtu.be/lLLzDaJaYdk
Characteristic from the customer’s point of view
“The place where you can eat authentic Japanese Tonkotsu (pork bone broth) Ramen.”
“The soup that the business owner has created from researching all the Japanese Ramen is a masterpiece.”
“The noodle is homemade. All noodles are made within the store from flour.”
“You can have a similar service experience to the time when you are in a good Izakaya (Japanese pub).”


Characteristic of the business
The headquarter that researched how franchise really works created this Ramen business.
An easy system for an FC member store to run a business
The soup is pre-packaged and sent straight out from Japan; therefore, the flavour standard will be always maintained
The noodles are made in-store by Japanese machines, which enables you to market the freshness, and reduce product cost as well
The training course will be in English and Chinese and it will be held at a training centre in Singapore
Its business model doesn’t require professional chefs or experienced staff, so you can respond better to labour liquidity
The world most well-systemised ramen chain



Investment information
Initial investment cost: from USD 300,000 per store

Japan-made equipment required: specified noodle making machine and noodle boiling machine

Number of managers required: min.1

Retail Space required: 75sqm–150sqm

Number of staff required: min. 6

Bari-Uma Ramen

フランチャイズ加盟、ビジネスパートナー募集の概要

店舗の立地物件の条件 Food courts, shopping malls, shop lots and airports.
It would be best if you could secure a store in the airport.
募集エリア 全国
現在の展開エリア 全国
現在の店舗・業務提携先の数 直営:10店 FC:100店
募集中の加盟者・ビジネスパートナー 法人
加盟を検討する人へのメッセージ Ramen is popular in the world.
However, making ramen is difficult.
It is difficult to run ramen shops.
BARIUMA is the most systematized ramen shop in the world.

契約の概要

契約期間 5年
契約更新料 100万円
解約時の違約金 なし
ロイヤルティ(%または金額)

標準開業資金

加盟金 500万円
保証金 なし
契約終了時の保証金返還 なし
内外装・工事費 2000万円
什器・備品等 1000万円
その他 なし
合計 3500万円
補足説明 なし
必要な資金について補足説明 なし

モデル店の月間収入

月間売上高 1000万円
売上原価 330万円
売上総利益(粗利) 670万円
営業利益 250万円
補足説明 海外のケースです
Overseas case (Singapore)
Varies by country

この製品情報の出展者

海外フランチャイズのアセンティア

【日本企業向け】貴社のノウハウを知的財産化して海外展開を図る。その方法がライセンス化やフランチャイズ化だ。
ライセンス・フランチャイズ化の最大の課題は「相手選び」。
私たちは既に世界17カ国で160店舗以上の展開を支援しており、各国に好ましい加盟候補企業を携え、その国は年々拡大中だ。
【海外企業向け】自国で展開したい日本のフランチャイズ本部探しのサポート。

海外フランチャイズのアセンティアのビジネス情報